Keel | Language | Язык
☰ Menüü | Menu | Меню

AdBlue vedelik

AdBlue-logo

AdBlue® — 32% karbamiidilahus kasutamiseks autodel

Saavutamaks nõutud kahjulike ainete tasemed heitgaasides (Euro-4, Euro-5, Euro-6), on peaaegu kõik veoautod ja rasketehnika valitud SCR-tehnologia järgi (Selective Catalyic Reduction).

SCR tehnoloogiad põhinevad AdBlue lisamisel väljalaskeprotsessi, tekitades keemilise reaktsiooni, mille tulemusel muutuvad kahjulikud ained (NOx ) mittekahjulikeks – lämmastikuks ja veeks. Nimetus AdBlue® on Saksamaa Sõidukitootjate Assotsatsiooni (Verband der Automobilindustrie / VDA) poolt registreeritud kaubamärk – teaduslikult tuntud kui uurinvesilahus AUS-32. AdBlue nimetuse kasutamine võimalik vaid kui toode vastab ISO 22241-1 nõudmistele ning omades VDA luba.

Tarnime AdBlue vedelikku nii 10l kui ka 20l kanistrites, lisaks ka suuremates 210l anumates või 1000l mahutavates IBC-konteinerites. Lisaks võime eraldi kokkuleppel monteerida statsionaarsed mahutijaamad mahus 5000, 10 000 ja 15 000 liirtit. AdBlue on juba müügiks ka bensiinijaamades, just seetõttu saab seda osta sama lihtsalt kui tavakütust.

AdBlue kvaliteet

Eestis on üha enam spetsialiseerumata ettevõtteid, kes püüavad ise toota analoogset karbamiidlahust , mis aga ei pruugi vastata kvaliteedinõuetele. Kasutades madala kvaliteediga tooteid, võib auto katalüsaator kattuda lubjakihiga, mille taastamine võib lõpp-kokkuvõttes minna teile maksma enam kui tuhat eurot. Vale uurealahuse kasutamine on analoogne lahjendatud AdBlue või suisa vee kasutamisega. Sõites aga tühja AdBlue paagiga, ummistub katalüsaator paratamatult tahmast.

Premium Kaubandus OÜ on AdBlue sertifitseeritud edasimüüja, vastates ISO 22241-1 standardile ja levitab AdBlue, mis on sertifitseeritud VDA poolt. Toote kvaliteet on kontrollitud nii AB Achema laboris kui ka sõltumatus laboris ning omab kvaliteedipassi. Toode valatakse puhastatud kanistrisse, mis seejärel suletakse. Eelmainitud meetmed tagavadki toote juures kõrgeima võimaliku kvaliteedi.

AdBlue kulu

Keskmine AdBlue kulu on 1,5 liitrit 100km kohta. Autodel, mis vastavad Euro-5 standardile, on see 6% ning Euro-6 vastavusega autodel umbes 7-8% kogu kütusekulust. On ka väliseid faktoreid, mis mõjutavad AdBlue tarbimiskulu: nendeks on küttekvaliteet, mootori jõudlus. Käesoleval hetkel on kõikides registreeritud veoautodes spetsiaalne diagnostiline töövahend (OBD), millega saab kontrollida heitgaaside toksilisusnäitusid. Need süsteemid hoiatavad autojuhte, et kütusepaagis on AdBlue vedelik otsa saanud. Kui juht jätkab sõitu ilma AdBlued lisamata, lülitab diagnostikasüsteem sisse mootori pöördemomendi piiraja, mis võimaldab mootoril saavutada vaid 60% maksimaalsest pöördemomendist, ning salvestab ka andmed ilma AdBlueta liikumiseta.

Kokkuhoid AdBlue kasutamisel

AdBlue kasutamine optimeerib mootori jõudlust, vähendab eralduvate heitgaaside hulka ning vähendab kütusekulu. Küttekulu vähenemine ulatub keskmiselt 5%-ni. Samuti on täiendavalt võimalusi kokku hoida kaugteeautojuhtidel, kuna AdBlued kasutavad veoautod saavad Euroopa Liidus kiirteemaksudelt soodustust.

AdBlue turvalisus

AdBlue vedelik on ohutu nii inimestele kui ka loomadele. See on mittemürgine, samuti ei ole ta ka plahvatusohtlik või süttiv. Alla –11°C temperatuuride puhul vedelik kristalliseerub, ent see ei mõjuta tema edasist kasutamist. Kui sõiduk käivitub, sulab vedelik taas ilma kvaliteeti rikkumata. Vedeliku sattumisel nahale tuleb määrdunud kohta pesta rohke veega. Vedeliku allaneelamise korral tuleb juua rohkelt vett ning pöörduda arsti poole.

AdBlue dokumendid

AdBlue ohutuskaart
AdBlue kvaliteedipass
AdBlue keemiline koostis